Sometimes they take people, and they don't say why,
sometimes people leave and they never say goodbye,
sometimes there are no second chances to say I love you,

sometimes there are no next times,

sometimes you lose someone and you feel like your heart has followed them to heaven and sometimes there is just nothing you can do to make the tears stop.

Sometimes, no matter how much faith we have, we lose people. But you never forget them. And sometimes, it's those memories that give us the strength to go on.

Sometimes you have to forgive someone just because you want them in your life.

Tuesday, January 3, 2012

SELAGI ADA DIA

SELAGI ADA DIA



“BIARPUN JAUH DIPISAH WAKTU, SUARA HATIMU MEMBISIK BAGAI KAU ADA DI SISI” 


Ni la novel yang Arie baca bile da penat study kat rmh.. klu duk maktab conform tak terbaca coz mesti asyik layan korea je.. haha.. novel ni best dan sampai nangis2 kot.. mula macam tak nak baca, tapi bile da nama heroinnye Ari, tu yang syok nak baca sampai habis.. rasa cam diri ni watak utama dalam alam cinta fantasi ni..


Meh nak cite sinopsis sikit..


Pertemuan tanpa dirancang telah membuka pintu hati Arianni a.k.a Ari untuk mengenal erti cinta.. Apatah lagi, lelaki itu berjanji menjadikan dia sebahagaian hidupnya, berjanji bahawa segalanya mampu ditangani dan berjanji akan mempertahankan cinta mereka..


Namun, kasih yang disulam, janji yang dimenterai terlerai akhirnya bila terbongkar satu rahsia yang tidak terduga. Sebagai wanita bermaruah Arianni tekad menoktahkan segala impian.. Cinta pertamanya harus dibuang jauh dalam kotak ingatan. Lelaki itu bukan miliknya..


Tahun berlalu.... hadirlah lelaki baru dalam hidupnya, sayangnya, pitu hatinya masih tertutup rapat.. Rasa terluka itu masih ada.. Baginya, cinta kedua tidak membawa sebarang makna, tiada keikhlasan, tiada kejujuran..


Kata orang cinta pertama itu indah, tapi tidak buat Arianni. Cinta pertamanya cukup pahit untuk di kenang. Kerana cinta pertamanya ini lah yang mendorong dia melarikan diri dari bumi kelahirannya ini. Kerana cinta pertamanya ini jugak lah hubungan kekeluargaan nya berantakan. Dan cinta pertama itu hilang bagai angin di puput bayu. 


Kini Arianni kembali, setelah 3 tahun merantau membawa lara hati. Dia kembali untuk menunaikan tanggungjawab sebagai seorang anak. Meskipun dirinya dibenci namun kerana kerinduan terhadap mak dan abah, Arianni memberanikan diri. Mungkin inilah peluang baginya untuk menerangkan keadaan yang sebenarnya.


Di saat diri di landa kesepian, muncul Idris membawa harapan. Namun kasih tak tergapai olehnya. Idris seakan bermain tarik tali dengannya. Untuk memulakan langkah Arianni malu. Tak nak di sangka terhegeh-hegeh. Sedang diri di landa delima, Haris muncul menagih janji. Janji yang sudah sekian lama terkubur. Arianni muak. Arianni jelak dengan semua ini. Segalanya harus bernokhtah.


Tanpa sedarnya, dia menyerahkan soal jodohnya pada mak dan ayahnya. Rela menerima siapa pun yang menjadi pilihan mereka. Dia pasrah. 


Kalau dah jodoh tak ke mana. Begitu lah takdir Arianni. Rupanya dalam diam keluarganya sepakat memilih Idris untuk Arianni. Inilah kegembiraan yang diingini Arianni. Mereka bersama akhirnya setelah sekian lama memendam rasa. Bahagia milik mereka jua akhirnya..


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


selalunya cinta pertama indah dan ada orang yang leh kekalkan cinta pertama mereka sehingga ke jinjang pelamin.. tapi lain plak ngan Arie.. cinta pertama Arie tak seperti yang disangka.. ingatkan panas hingga ke petang,tapi hujan di tengah hari.. Kadang-kadang Allah turunkan hujan, ditambah dengan guruh, siap dengan kilat lagi... kita tertanya-tanya Ke mana perginya matahari? Rupanya Allah mahu memberikan kita pelangi yang indah.. 1 tahun berlalu,barula Arie jumpa dia.. Alhamdulillah,banyak yang merubah Arie selepas putus cinta pertama ni.. Arie skunk adalah Arie yang baru bukan cam dulu lagi.. semakin matang,tau buat keputusan dan tau pilih mana yang elok dan tak elok.. hanya Allah je yang tau betapa kuatnya Arie menghadapi dugaanNya ketika itu.. tq so much to Tiqah dan Fatin sebab diorangla Arie kuat.. sebab diorang jugala Arie jadi apa yang Ari jadi skunk.. novel ni betul2 bagi motivasi kat Arie.. memang betul cinta pertama tak semuanya indah.. dan tak semestinya cinta kedua akan turut sama jadi macam cinta pertama.. tapi tak mustahil kan.. kita tak leh predict apa yang akan berlaku pada masa depan kita.. apa yang Arie mampu buat ialah berdoa dan berserah semuanya kepada Allah.. biarlah Dia tentukan siapa jodoh Arie coz hanya Dia yang tau sapa yang terbaik untuk hamba2Nya.. Allah takkan hampakan hamba2Nya.. REMEMBER THAT!!!


p/s : for me now,there is no more first love in my life.. it is the bad experience that i had ever.. does not want to back at that moment anymore.. 

No comments:

Post a Comment