Sometimes they take people, and they don't say why,
sometimes people leave and they never say goodbye,
sometimes there are no second chances to say I love you,

sometimes there are no next times,

sometimes you lose someone and you feel like your heart has followed them to heaven and sometimes there is just nothing you can do to make the tears stop.

Sometimes, no matter how much faith we have, we lose people. But you never forget them. And sometimes, it's those memories that give us the strength to go on.

Sometimes you have to forgive someone just because you want them in your life.

Tuesday, May 1, 2012

STUDY MODE

aaargggghhh....tension2.. jangan pelik lak, bukan tension sebab putus cinta ke apa ke, tapi sebab exam da nak dekat da.. seriusly, sem ni subjek agak tough.. lagi dua minggu je lagi.. hope everything is ok.. 

minggu ni da start study week.. 
so, memang ari da mindset minggu ni 'STUDY MODE'..

study2..

exam mode.. shhh...

study time..

haha.. tak tau la berjaya ke tak.. jangan hangat2 tahi ayam sudah.. =_="
antara subjek2 sem ni..
1. earth and space
2. energentic in chemistry
3. english for language teacher
4. budaya dan pembelajaran
5. pendidikan jasmani dan kesihatan 
6. olahraga

i love chemistry..
sory physics, arie terpaksa madukan awk.. hehe.. i do love both chemistry and physics..

khusyuk sangat study..=)



ehem3...mencabar sebab dua subjek sainz kitorang belajar sem ni.. dengar kata ramai senior2 result dyorang drop sem 5 ni.. lagi la takut.. aisy.. =_="
insyaAllah "All Is Well".. (3 idiot)
Allah with us.. alwayz remember Allah and then Allah alwayz with us.. 

DUIT = DOA + USAHA + IKTHIAR + TAWAKAL

skunk ni apa yang kita boleh buat ialah berusaha dan ikkhtiar sekuat mungkin.. study and do revision.. klu tak faham, we can ask our friends or lecturer.. selepas berusaha, barulah kita serahkan semuanya pada Allah.. klu doa je tapi takde usaha tak jalan juga.. manakan dapat ruyung kalau tak dipecahkan sagunya..
Yakin sahaja kepada Allah… Berusaha.. Jangan hanya berdoa sahaja.. Yakin kepada Allah kerana setiap masalah dapat diselesaikan jika kita berusaha.. Dan sentiasa bersyukur dengan apa yang telah kita miliki.. 

Sabda Rasulallah Saw:

“Tidak ada seorang muslim yang berdoa melainkan akan dikabulkan, adakalanya disegerakan di dunia, adakalanya disimpankan untuknya di akhirat. Dan ada kalanya digunakan untuk menghapuskan dosa-dosanya sesuai dengan kadar doa yang ia ucapkan selama ia tidak berdoa untuk dosa atau memutuskan tali persaudaraan”.
” Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” (Surah Al-Baqarah:216)

ni lah antara kata2 yang menjadikan ari semangat.. sepanjang kehidupan arie, banyak yang telah arie lalui.. suka dan duka.. namun, apa yag pahit arie jadikan pedoman dan pengalaman untuk arie lebih matang.. 

Don't wait until everything is just right.. 
It will never be perfect.. 

There will always be challenges,. 
obstacles and less than perfect conditions.. 

So what. 
Get started now.. 
With each step you take, you will grow stronger, be confident and successful..

berdoa dan tawakal kepada Nya.. insyaAllah, Allah sentiasa mendengar doa kita dan takkan menghampakan hamba2Nya.. setiap ujian Allah, pasti ada hikmahnya.. Allah takkan bagi ujian yang melampaui had batasan hamba2Nya.. =)

bila apa yang kita hajatkan,.ALLAH makbulkan...itu maksudnya ALLAH sayang kat kita...

dan bila apa yang kita hajatkan,. ALLAH lambat makbulkan...itu maksudnya ALLAH sedang uji kita...

tapi bila apa yang kita hajatkan, ALLAH tidak makbulkan...itu maksudnya ALLAH dah sediakan something yang lebih baik untuk kita...

the most important thing is NEVER GIVE UP.. jangan bersedih dan terlalu kecewa klu kita tak dapat apa yang kita nak.. selalunya Allah akan bagi sesuatu tu dengan cara yang lain yang lebih baik.. maybe kali ni kita da berusaha sedaya mungkin dan bermati2an study untuk dapat keputusan cemerlang, tapi apa yang kita harap tu tak seperti apa yng kita inginkan.. ini hanya ujian Allah.. Allah nak bagi kita kejayaan yang lain pada masa akan datang.. mungkin ada hikmahnya nape Allah bagi ujian kita macam ni.. supaya kita lebih berusaha dan ingat Allah.. dan yang lebih penting kita akan rasa sangat2 dan lebih bersyukur apabila diberikan sesuatu nikmat itu pada masa akan datang kelak..

"SAYA MINTA KEPADA ALLAH SETANGKAI BUNGA YANG SEGAR, DIA BAGI SAYA KAKTUS BERDURI.
SAYA MINTA KUPU-KUPU YANG CANTIK, DIBERI ULAT BERBULU.

SAYA SEDIH & KECEWA. NAMUN KEMUDIANNYA, KAKTUS ITU BERBUNGA, INDAH SEKALI. DAN ULAT ITUPUN BERTUKAR MENJADI KUPU-KUPU YANG CANTIK. 

ITULAH JALAN ALLAH. INDAH PADA MASANYA. ALLAH TIDAK MEMBERI APA YANG KITA HARAPKAN TAPI DIA BERI APA YANG KITA PERLUKAN.

KADANG2 KITA SEDIH, KECEWA, TERLUKA.... TAPI JAUH DIATAS SEGALANYA DIA SEDANG MENGATURKAN YANG TERBAIK DALAM KEHIDUPAN KITA..."

sebagai motivasi instrinsik, kita kena selalu mindset AKU BOLEH.. insyaAllah, bila kita da selalu mindset yang kita boleh, kita mesti boleh lakukan apa sahaja yang kita rasa tak yakin dan tak boleh.. otak memangla akan selalu cakap TAK BOLEH, TAK BOLEH dan TAK BOLEH.. tapi bile kita yakin dengan kemampuan diri kita, kita mesti boleh.. yang penting mindset AKU BOLEH.. =)


ni lah yang menjadi pegangan umat Islam..
wajib baca setiap hari.. even 1 hari 1 muka surat pun jadilah..

ni lah semangat arie..
setiap kali duduk kat meja study mesti akan terpandang gambar2 ni dan menaikkan semangat arie bile arie rasa cam takde mood dan down sangat..

study2.. study2.. 
exam nak dekat da..

p/s : yang penting kita berusaha dan bersungguh-sungguh.. yakin kita boleh.. insyaAllah..
ALL IS WELL..

No comments:

Post a Comment