Sometimes they take people, and they don't say why,
sometimes people leave and they never say goodbye,
sometimes there are no second chances to say I love you,

sometimes there are no next times,

sometimes you lose someone and you feel like your heart has followed them to heaven and sometimes there is just nothing you can do to make the tears stop.

Sometimes, no matter how much faith we have, we lose people. But you never forget them. And sometimes, it's those memories that give us the strength to go on.

Sometimes you have to forgive someone just because you want them in your life.

Saturday, May 19, 2012

ME

relax jap sebab da penat study.. baru je habiskan EARTH AND SPACE..
jap lagi nak sambung ENGLISH FOR LANGUAGE TEACHER..
buka2 fb, nampak lak gambar ni.. so, tiba2 rasa cam memang sama cam arie.. sebijik kot..


sometimes, ada benda yang kita leh cite kat keluarga atau kawan2..
sometimes, ada benda yang kita susah nak luahkan..
dan cara untuk sembunyikan nye adalah seperti di atas..

SENYUM

KETAWA

yup, arie memang suka senyum dan ketawa..
luaran nampak je hepy, tapi sebenarnya dalam hati je tau apa sebenarnye yang arie rasa..
better simpan dan pendam..
bagi arie, lebih baik jaga hati orang daripada sakitkan hati orang even kadang2 hati kita sakit.. even benda tu complicated sangat, tapi jika pendam dan simpan dalam hati akan wat orang lain lain hepy, jz do it.. insyaAllah, lama2 mesti apa yang kita pendam dan simpan tu akan hilang.. cuma take time la.. but, its the better way.. 

tapi amatlah tidak digalakkan ye.. sebab klu terlalu banyak simpan dan pendam kadang2 leh wat kita jadi pendendam dan susah nak maafkan orang lain apabila ada orang wat salah kat kita.. hmmm...senang cite lain orang lain caranye..

antara cara2 yang arie wat untuk hilangkan sume perasaan yang tak patut sama ada sedih, geram, marah atau pape la :

1. tengok cite sedih..
of course la cite korea.. haha.. sebab memang setiap kali tengok cite korea arie akan nangis.. 
takpun tengok hindustan.. tak pernah ada satu cite korea dan hindustan yang arie tengok tak nangis.. mesti sume nangis.. lawak tul.. even da ulang banyak kali, tapi still lagi meleleh air mata.. so, bile da ngis kena la feeling lebih sikit.. barulah rasa lega.. nangis puas2 dan orang takkan tau nape kita nangis.. mesti orang akan ingat kita nangis sebab tengok cite.. hehe..

cite korea



cite hindustan




haha.. sume cite shah rukh khan ok.. haha.. banyak lagi, tapi lain kali lak la arie upload..
suka shah rukh khan sangat2.. feeling lebih sebab tengok reaksi shah rukh khan yang memang mantap dan beremosi.. berjaya wat sape2 yang tengok pun nangis.. lagipun, memang cite2 dy sedih.. tu yang akan meleleh ari mata walaupun tak nangis sebenarnye.. haha.. =P

2. nyanyi
antara aktiviti yanga akan arie wat untuk release tension atau nak buang perasaan2 negatif dan tak patut ada dalam hati arie.. mesti la buka lagu korea ye.. haha.. and then nyanyi la sampai rasa lega dan puas.. tiba2 rasa cam da leh masuk group dyorang lak.. kalah dyorang arie nyanyi lagu korea.. haha..

antara group korea yang arie memang minat bapak..
tiap2 hari tengok pun tak jemu..

FT ISLAND

GIRLS GENERATION

CN BLUE

THE MOST FAVOURITE
2PM

AFTER SCHOOL

T-ARA

WONDER GIRLS

3. solat hajat dan solat sunat taubat
mohon kepada Allah supaya diampunkanlah segala dosa2 kita dan hindarkan dari perkara2 yang negatif tu.. insyaAllah.. kita akan rasa tenang dan lapang dada.. sesungguhnya, sebagai makhluk Allah, kepadaNya lah kita berserah dan bermohon segala2nya.. Dia yang mengatur sesuatu untuk kita dan setiap apa yang diatur tu mesti ada hikmahnya..



4. baca al-Quran dan berdoa
this the important one.. wajib baca even satu hari satu muka surat.. insyaAllah, untuk peringatan diri gak supaya sentiasa peka dan tidak lalai.. banyak kelebihan bile kita baca al-Quran.. salah satu nya, dapat bersihkan hati, tenangkan jiwa dan banyak lagi.. yang penting menunjukkan kita bersyukur atas nikmat dan rezeki yang Allah berikan kepada kita.. doa adalah senjata umat Islam.. doa mampu merubah takdir.. 



p/s : kadang2 kita memang takleh nak puaskan hati semua orang.. tapi apa yang kita leh wat ialah wat orang tu hepy dan sentiasa mengalah walau dalam apa cara sekali pun supaya tidak meyinggung mana2 pihak.. 




No comments:

Post a Comment